VILD natur, vilde resultater: Kampagne skabte høj synlighed og engagement.
I 2024 lancerede Danmarks Naturfredningsforening Klub VILD – et inspirerende børneunivers, der inviterer hele familien til at opdage glæden ved naturen gennem sjove videoer, guidede ture og kreative aktiviteter. Vi havde opgaven og fornøjelsen af at skabe opmærksomhed om den nye klub samt drive relevant trafik til hjemmesiden.
For at nå målgruppen blev der udviklet en digital strategi, hvor displayannoncer, native annoncer og videoindhold skulle arbejde sammen om at sikre opnåelsen af vores målsætning.
Displayannoncer blev brugt for at sikre bred eksponering af Klub VILD’s budskab. En del af disse annoncer blev målrettet gennem semantisk targeting og vist på artikler, der omhandlede børn og unges trivsel samt skærmforbrug. Native-annoncer blev designet til at engagere og lede interesserede brugere direkte til hjemmesiden. Videoindhold havde til formål at fange opmærksomheden og inspirere familier til at udforske de mange aktiviteter i Klub VILD.
Kampagnen leverede resultater, der oversteg målsætningen og tydeligt viste, at Klub VILD’s budskab resonerede hos målgruppen
-
-
- Videoindholdet opnåede højt engagement, hvor 53,6 % af brugerne så videoerne til ende, hvilket understreger indholdets stærke appel.
- Kampagnen havde en gennemsnitlig viewability-rate på 74,36 %, markant højere end normen (benchmark: 60%) for lignende kampagner.
- Native-annoncerne genererede en solid CTR på 0,35 %, hvilket viste en stærk nysgerrighed og interesse for Klub VILD’s univers.
-
Med denne indsats blev Klub VILD positioneret som et spændende og relevant tilbud til naturglade familier. Kampagnens succes illustrerer styrken ved et strategisk mediemix og kreativt indhold, der møder målgruppen.