It-sikkerhed på dagsordenen: Kampagnen “Klædt Af” skabte stærke resultater for Sikkerdigital.
For andet år i træk, har vi i 2024 samarbejdet med Sikkerdigital om kampagnen “Klædt Af”.
Formålet var at øge opmærksomheden blandt bestyrelsesmedlemmer på vigtigheden af it-sikkerhed og dataetik. Kampagnen skulle informere bestyrelsesmedlemmer om de potentielle konsekvenser af at negligere it-sikkerhed og motivere dem til at sætte emnet højt på dagsordenen i deres organisationer.
Ved hjælp af en skarpt eksekveret digital strategi kombinerede vi display annoncering med programmatisk native annoncering. Displayformatet sikrede høj synlighed i målgruppen, mens native annonceringen engagerede målgruppen og sendte relevant trafik til hjemmesiden.
På begge medier nåede vi beslutningstagerne med korrekt målretning og nøje udvalgte placeringer, hvilket gav kampagnen stor gennemslagskraft.
“Klædt Af”-kampagnen leverede markante resultater.
-
-
- Display annonceringen opnåede en imponerende viewability rate på 77,45% (benchmark: 60%), hvilket sikrede stor synlighed i målgruppen.
-
- Native annonceringen genererede en flot CTR på 0,84%, hvilket skyldtes en kombination af veludført og iøjnefaldende content samt præcis segmentering til den rette målgruppe.
-
- Et tilfredsstillende antal besøgende downloadede kampagnens guide, hvilket resulterede i en samlet konverteringsrate på 2,34%.
-
Kampagnen er et tydeligt bevis på, hvordan en veltilrettelagt digital strategi kan skabe resultater, der både øger synlighed og driver trafik, som i sidste ende også førte til handling. Digitaliseringsstyrelsens budskab om it-sikkerhed nåede effektivt frem til de rette personer, og indsatsen gav bestyrelsesmedlemmer værktøjerne til at sætte it-sikkerhed på dagsordenen.
Kampagnen er lavet i samarbejde med Morsing PR.