G4S Danmark

Digital transformation

h

Opgave

I 2016 fik verdens største sikkerhedsfirma – G4S – brug for hjælp til at øge antallet af leads til deres salgsafdeling. Indtil 2016 havde de fokuseret på mere traditionel markedsføring, hvor TV-spots samt print medier var i højsædet. G4S indså, at det var på tide at følge med den teknologiske trend, hvorfor vi i samspil besluttede, at tiden var inde til en digital transformation.

Løsning

En fokuseret digital strategi fik kickstartet dataindsamlingen til G4S. Vi genererede trafik til hjemmesiden via eksekveringen af kontinuerlige digitale marketing initiativer.

Resultat

På trods af et mindre mediebudget end året forinden, fik vi vækstet G4S med 26 % flere leads sammenlignet med 2015. Dertil øgede vi den samlede effektivisering af cost-per-lead med 40 %. Vi nedbragte ikke alene omkostningerne ved et lead for G4S, vi skaffede også en større tilgang af kvalitetsleads, der var lettere at konvertere til et salg i salgsafdelingen.

ADVERTISING EFFECTIVENESS AWARD

 

Den digitale strategi ”G4S stjæler markedsandele” blev belønnet med Advertising Effectiveness Awards (AEA). Umwelt var bureauet bag det visuelle univers, mens vi stod bag mediestrategien i kampagnen, der fik følgende skudsmål med fra AEA-juryen: ”Det er et klasseeksempel på en teknisk god case, der leverer på de efterspurgte parametre. Kampagnen skaber en mere effektiv markedsføring ved brug af marketingsværktøjskassen, hurtig eksekvering og en række innovative produktudviklinger. Det er godt gået, lød det.”