Familiens Vitaminer

Strategisk fokus på branding & vækst

h

Opgave

I 2020 var den nystartede, danske virksomhed Familiens Vitaminer klar til at indfri deres vækstpotentiale. De havde indtil da fokuseret på organisk markedsføring på sociale medier, hvor de havde skabt et unikt, æstetisk univers. Men de manglede en samarbejdspartner, der kunne løfte deres markedsføring på annonceområdet og øge både brandkendskab og salg. Derfor allierede de sig med os!

Løsning

Vi udviklede en todelt strategi, der fortsat skaber resultater for Familiens Vitaminer.

Første fase af strategien var at udvikle Familiens Vitaminers brandidentitet. Familiens vitaminer har en unikt, æstetisk udtryk. Vi videreudviklede deres brand og fokuserede i første omgang på at øge både brandkendskab og kendskabet til deres tre kerneværdier: kvalitet, sundhed og bæredygtighed.

I strategiens anden fase skabte vi trafik til Familiens Vitaminers website og øgede derved salget, samtidig med, at vi udvidede kendskabet til deres brand.

RESULTAT

Selvom anden fase af kampagnestrategien stadigvæk er i fuld gang, har vi allerede opnået flotte resultater. Familiens Vitaminer er nået ud til en langt større andel af deres målgruppe, end det var muligt med deres organiske mediestrategi. Deres hjemmesidetrafik steg med hele 724% i kampagnens første fase. Den øgede trafik medførte at det direkte hjemmesidesalg var øget med 75% ved slutningen første fase.

Vi fortsætter med at skabe værdifulde resultater for Familiens Vitaminer og videreudvikler løbende vores strategier, så de kan opnå deres fulde vækstpotentiale.