Fever-Tree

Lancering: Raspberry Rhubarb

h

Opgave

I første kvartal af 2021 skulle Fever-Tree lancere deres nye smagsvariant Raspberry Rhubarb Tonic Water. Derfor blev vores opgave at sikre den bedst mulige lancering af produktet. 

Løsning

Løsning blev en kampagne på de sociale medier Facebook og Instagram. På den måde fik målgruppen mulighed for at interagere med kampagnen.

Fordi kampagnens formål var at sikre både opmærksomhed og direkte salg lagde vi en tosporet strategi for at opfylde begge målsætninger: 

1) At skabe opmærksomhed og hype omkring den nye lancering.

2) At skabe direkte salg via digitale kanaler.

Vores løsning fokuserede derfor på at skabe både branding af Fever-Tree og opmærksomhed omkring produktet, ved at eksponere mange i målgruppen for kampagnen. Derudover fokuserede vi også på at skabe direkte salg af Raspberry Rhubarb Tonic Water i målgruppen.

 

RESULTAT

Vores mediestrategi skabte synergi mellem de to kampagnemålsætninger og derved overgik kampagnen de målsætninger, den havde.

Kampagnen havde samlet set over 2 millioner visninger. kampagnen var et hit hos brugerne, som i høj grad interagerede med kampagnen, der havde 271.043 opslagsinteraktioner.

Den unikke klikrate for den del af annoncen, der havde til formål at skabe opmærksomhed omkring det nye produkt lå på 1.0%, hvor den klikoptimerede del af kampagnen lå på hele 6.52%.  Begge dele er langt over gennemsnittet for kampagnetypen.

Fever-Trees smagsvariant Raspberry Rhubarb Tonic Water er hurtigt blevet en af de bedst sælgende varianter og har i slutningen af april, 2021,  et salg på index 386 over budget.