Iltsvind i fokus for Danmarks Naturfredningsforening:
Digital strategi skabte stærke resultater.
I slutningen af 2023 samarbejdede vi med Danmarks Naturfredningsforening om en kampagne, der satte fokus på det kritiske problem med iltsvind i de danske fjorde og havområder.
Kampagnens mål var klart: at skabe høj synlighed i målgruppen og opnå en viewability på minimum 60 %. Sekundært skulle kampagnen drive kvalitetstrafik til kampagnesiden, hvor brugerne kunne lære mere om emnet og blive inspireret til at tage aktiv handling ved at skrive under.
Ved hjælp af en skræddersyet kombination af display-, high impact- og programmatisk native-annoncering skabte vi en stærk og målrettet medieindsats.
Displayannoncerne generede et højt antal synlige visninger i målgruppen, high impact-formaterne skabte ekstra awareness og styrkede kampagnens synlighed, mens programmatisk native effektivt drev kvalitetstrafik til kampagnesiden.
Kampagnen leverede fremragende resultater og overgik de oprindelige mål.
- En imponerende viewability-rate på 73,60 % (mod et mål på 60 %).
- En stærk konverteringsrate på 13,78 % (Bruger der besøgte siden og efterfølgende underskrev)
Denne kampagne er et bevis på, hvordan en veludført og strategisk digital medieplan kan skabe både markant synlighed, samt sikre et højt engagement.