Riemann

En cross media strategi

h

Opgave

 I 2015 indgik vi et samarbejde med Riemann, hvor målsætningen var klar og tydelig. De havde som virksomhed behov for at øge kendskabet til deres produkter i håb om, at dette ville medføre øget salg. Vi udarbejdede en målgruppeanalyse, der påviste, at målgruppen benytter sig af digitale platforme til research, før de foretager et køb.

Løsning

Vi omlagde markedsføringsstrategien til en mere dynamisk og fleksibel strategi, der kunne tilpasses den afvekslende interesse for eksempelvis solcreme grundet vejret. Den print og tv fokuserede mediestrategi blev ændret til en massiv cross media strategi med digtale medier som den primære drivkraft. I kombination med taktiske tv-spots og outdoor reklamer med kun 200 meter til en P20 forhandler (selling point) aktiverede vi forbrugernes interesse væsentligt. Vi samplede 30.000 units på én uge samt lancerede en Sun Planner app, der fik 2.270 brugere i lanceringsperioden. Kampagnestrategien blev en succes, da vi øgede salget ud af butik i 2017 til trods for de færre solskinstimer end i 2016.

resultat

Omlægningen af markedsføringsstrategien samt valg af kampagneperiode resulterede i et kontinuerligt øget salg over 3 år hos forhandlere som Matas, Føtex og Apoteket. Et tæt samarbejde med Riemann’s marketingafdeling førte til succes. I 2017 blev Riemann solgt til Orkla ASA.