Fever-Tree

Christmas Crackers

h

Opgave

I slutningen af 2019 vandt vi Fever-Trees første danske kampagne – kampagnen for Fever-Tree Christmas Crackers. Fever-Tree ledte efter et dansk mediebureau, der kunne skabe gode resultater fra start af og vores mediekoncept og tilgang passede perfekt med deres visioner.

Vores opgave var at sikre en god lancering af Fever-Tree Christmas Crackers på det danske marked. Produktet var allerede kendt og populært på det britiske marked, men ukendt for de danske forbrugere.

Ved udarbejdelsen af Fever-Trees nye mediestrategi fik vi to hovedopgaver. Fever-Tree ønskede både at øge kendskabet på det danske marked samtidig med, at der blev skabt et øget salg af deres sæsonprægede Christmas Cracker.

Løsning

Løsningen blev en stærk digital mediestrategi, hvor storytelling var i fokus. Det var essentielt, at de danske forbrugere forstod produktet Christmas Crackers. For at cementere produktbrug, kendskab til Fever-Tree brandet og salgsinitiativer blev omdrejningspunktet geografisk og sociodemografisk data parret med målgruppens medieadfærd. Vi sammensatte en brandingkampagne for at fastholde og øge brandkendskab i synergi med en salgsskabende kampagne til Christmas Crackers.

Via fokus på kontekst fik vi skabt et rum for forståelse, hvor forbrugerne kunne associere Christmas Crackers med danske jule- og nytårstraditioner. Kampagnens høje interaktionsrate bidrog strategisk til kampagne performance i samspil med dynamic ads eksponeret på taktisk geosegmenterede områder, som havde til formål at fange forbrugerne fra fysisk gadeplan ind i en Magasin og mod Fever-Tree Christmas Crackers. 

RESULTAT

,Vi opnåede de fastsatte målsætninger og mere til for Fever-Tree Christmas Cracker kampagnen. Kampagnen ledte til mere end 10.000 solgte units, og en konverteringsrate på 8,36%, hvorimod gennemsnittet for e-commerce konverteringsrater ligger mellem 1-3 %. Derved så vi en signifikant højere konverteringsrate for kampagnen. Vi opnåede høje unikke klikrater på både sociale medier og programmatic advertising på henholdsvis 5,24 og 6,90%.   Den signifikante konverteringsrate, de unikke høje klikrater og kampagnens engagerende indhold, som resulterede i et stort organisk reach med mere end 26.500 opslagsinteraktioner på sociale medier, cementerede succesen for Christmas Crackers kampagnen.